Με τις χθεσινές δηλώσεις του, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ προσπάθησε να εξωραΐσει μια απαράδεκτη κατάσταση, την οποία βίωσαν όλοι οι Μηχανικοί τον τελευταίο μήνα, υποστηρίζοντας γενικά ότι δήθεν υπήρχαν μόνο κάποιες καθυστερήσεις, ενώ η αλήθεια είναι ότι το πληροφοριακό σύστημα δεν ανταποκρίθηκε!
Το ζήτημα, όμως, είναι πως, παρά την ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες Μηχανικοί, λόγω της δυσλειτουργίας του συστήματος, το ΤΕΕ εισέπραξε από το ανταποδοτικό τέλος της υπαγωγής 200.000 ακινήτων, με συντηρητικούς υπολογισμούς, τουλάχιστον 5.000.000 ευρώ μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο! Ενώ, από την αρχική του λειτουργία, υπολογίζεται ότι έχει εισπράξει πάνω από 40.000.000 ευρώ μόνο για το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης αυθαιρέτων!
Παρόλ΄αυτά, ωστόσο, δεν μπόρεσε να διαχειριστεί, και, κυρίως, να προβλέψει, τον αυξημένο φόρτο του πληροφοριακού συστήματος -το οποίο όφειλε να αναβαθμίσει έγκαιρα, μιας και δεν νομίζουμε ότι του έλειπαν τα χρήματα, ούτε πιστεύουμε ότι έπρεπε να πάρει την έγκριση του ΥΠΕΝ, για να αναβαθμίσει το πληροφοριακό σύστημα, του οποίου την διαχείριση έχει αναλάβει, όταν, μάλιστα, το είχε κατασκευάσει, πριν ακόμη του ανατεθεί, επισήμως, από το Υπουργείο !
Επίσης, το ότι, όπως ισχυρίζεται ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, δεν έπεισε το ΥΠΕΝ, μας δίνει την εντύπωση ότι εύκολα συμφώνησε με την άρνηση του Υπουργείου και δεν έβαλε τα δυνατά του για να το μεταπείσει ...ανταποκρινόμενο τουλάχιστον στον αγώνα των Περιφερειακών του Τμημάτων και συλλόγων του, για παράταση των προθεσμιών.
Το γεγονός αυτό μας βάζει σε δεύτερες σκέψεις για το ότι είχε πιθανόν συμφωνηθεί με το Υπουργείο, πως δεν θα δοθεί παράταση για τους ιδιοκτήτες των αυθαιρέτων κατηγορίας 5, προκειμένου να μπουν στην διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησης και αγοράς μέτρων από Τράπεζα Γης.
Ως πότε θα συνεχίζεται η τακτική του Υπουργείου να μεταθέτει στους Μηχανικούς βάρη και ευθύνες που δεν τους αναλογούν, ενώ το ίδιο δεν έχει υλοποιήσει τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία ( Δημιουργία υποβάθρων ,επιτροπές του ν.4495/2017 κλπ);
Για τα παραπάνω δεν είδαμε να καταβάλλεται ιδιαίτερη προσπάθεια από το ΤΕΕ.
Πρέπει να ξεκαθαριστεί άμεσα, με επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο, τι θα γίνει με τις δηλώσεις που δεν υποβλήθηκαν καν, διότι ήταν αδύνατη η είσοδος στο Πληροφοριακό Σύστημα, και όχι απλά υπήρχαν καθυστερήσεις στην διεκπεραίωση των αιτήσεων, όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του ο πρόεδρος του ΤΕΕ.
Το πώς θα καλυφθούν οι πολίτες και οι Μηχανικοί για τις περιπτώσεις αυτές, όπου, χωρίς δική τους ευθύνη, δεν μπόρεσαν να υποβάλουν αίτηση είναι κάτι που δεν ξεκαθαρίζεται από τα όσα αναφέρει το ΤΕΕ, περί ηλεκτρονικών ιχνών κ.λ.π
Στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, στις οποίες βρίσκεται η χώρα μας, θα πρέπει, με τα χρήματα των φορολογουμένων πολιτών, αλλά και των ίδιων των Μηχανικών που πληρώνουν συνδρομές στο Τεχνικό Επιμελητήριο, ΤΕΕ και Υπουργείο να διασφαλίζουν την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών με λογικό κόστος.
Όπως, όμως, αποδεικνύεται περίτρανα, τα ποσά που εισπράττονται από το ΤΕΕ για την διαχείριση του πληροφοριακού συστήματος είναι πολύ μεγάλα και, ίσως, με αφορμή την πρόσφατη δυσλειτουργία, θα πρέπει το ΥΠΕΝ να επανεξετάσει συνολικά τον τρόπο ανάθεσης και διαχείρισης των ηλεκτρονικών πλατφορμών.
Γραφείο Τύπου Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.