Εκδόσεις

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 124 επισκέπτες και κανένα μέλος

Εγγραφή Newsletter

captcha 

anakoinosiΑθήνα 21-12-2020

Εμπαιγμός των Μηχανικών ΤΕΙ για άλλη μια φορά

Με αφορμή τροπολογία της Υπουργού Παιδείας κας N. Κεραμέως στο σχέδιο νόμου «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης……..και άλλες διατάξεις.»,συνεχίζεται από την νέα Κυβέρνηση η τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων των αποφοίτων των Κολλεγίων, σε συνέχεια των διατάξεων για την επιτάχυνση της διαδικασίας επαγγελματικής αναγνώρισης τους, που έγινε τον Ιανουάριο 2020 όπως και την άνοιξη του 2019 από την προηγούμενη Κυβέρνηση!!


Γι’ αυτό και είναι εξόχως υποκριτικό από την πλευρά του Κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να εξαπολύει μύδροι κατά της Κυβέρνησης, όταν αυτή το μόνο που κάνει είναι να συνεχίζει την το «έργο» της προηγούμενης Κυβέρνησης. Εκτός και αν στον ΣΥΡΙΖΑ, τώρα που βρίσκονται στην αντιπολίτευση, διαφωνούν με όσα έπρατταν ως Κυβέρνηση!
Το θέμα είναι ότι οι κάτοχοι πτυχίων Ξένων Πανεπιστημίων, μέσω σπουδών σε Κολλέγια, οι οποίοι έχουν αποκτήσει επαγγελματικά προσόντα σε χώρα της Ε.Ε. μέσω της οδηγίας 05/36, όπως ισχύει, αποκτούν ισότιμη επαγγελματική αναγνώριση με Πτυχία Πολυτεχνείου!!
Η σχετική τροπολογία ΔΕΝ αποδίδει επαγγελματικά δικαιώματα στους εν λόγω αποφοίτους των Κολλεγίων- όπως ψευδώς διατείνεται το Τ.Ε.Ε, στην προσπάθεια του να διατηρήσει τα κεκτημένα των μελών του - καθώς είναι ήδη προκαθορισμένα, βάσει της προαναφερόμενης Οδηγίας! Υποχρεώνει, ωστόσο, το Τεχνικό Επιμελητήριο, να τους εγγράψει, προκειμένου να αποκτήσουν την άδεια άσκησης επαγγέλματος και να κάνουν χρήση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που ήδη διαθέτουν!
Θεωρούμε υποκριτική τη στάση του ΤΕΕ μιας και όσα τραγελαφικά συμβαίνουν με την μη ορθή εφαρμογή της οδηγίας 05/36, απλά καταδεικνύουν την στρέβλωση που υπάρχει στην άσκηση του επαγγέλματος του Μηχανικού στην Ελλάδα και στο αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι παραμένει «κλειστό» στη χώρα μας, παρά τις διαχρονικές προσπάθειες του, περί του αντιθέτου με σκοπό να ξεγελάσει τα αρμόδια όργανα της ΕΕ.
Όσον αφορά στην «ομόθυμη αντίδραση του τεχνικού κόσμου της χώρας» που επικαλείται το Τ.Ε.Ε, θα είχε ενδιαφέρον να μας εξηγήσει με ποιους άλλους φορείς διαβουλεύτηκε το Τ.Ε.Ε, και σύσσωμοι καταδικάζουν την κίνηση αυτή του υπουργείου.
Το Τ.Ε.Ε θα πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι ΔΕΝ εκπροσωπεί το σύνολο του τεχνικού κόσμου της χώρας.
Ως πότε θα ισχύει ο στρουθοκαμηλισμός της Ελληνικής Πολιτείας και της γνωστής συντεχνίας και η κατάφωρη αδικία σε βάρος των Μηχανικών ΤΕΙ, δηλαδή πτυχιούχοι Ιδρυμάτων εξωτερικού, ακαδημαϊκά ισοτίμων με ΤΕΙ, να αναγνωρίζονται επαγγελματικά στην Ελλάδα ως Μηχανικοί Πανεπιστημίων, και οι ίδιοι οι Μηχανικοί Τ.Ε.Ι να μην έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα στη χώρα τους διότι το απαιτεί μια κλειστή ομάδα;
Γιατί η Υπουργός, με αφορμή μια έγγραφη προειδοποίηση της COMMISSION, έσπευσε να τακτοποιήσει την αναίτια καθυστέρηση στην εγγραφή των ήδη αναγνωρισμένων επαγγελματικά αποφοίτων ξένων πανεπιστημίων μέσω σπουδών σε κολλέγια Ελλάδας, ΕΝΩ, αντιθέτως, όπως και ο προκάτοχος της, γράφουν στα παλιότερα των υποδημάτων τους τις καταδικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ σε βάρος της Ελληνικής πολιτείας (από το 2012!!) για την άρνηση της πολιτείας να εκδώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ, όπως προέβλεπε ο ιδρυτικός τους νόμος το 1983;

Όπως είχαμε αναφέρει και στην αρχή του χρόνου, η απάντηση είναι απλή:

«Ως φαίνεται τα οικονομικά συμφέροντα των ιδιοκτητών κολεγιών βαρύνουν περισσότερο στην πλάστιγγα της εκπαιδευτικής πολιτικής της Κυβέρνησης σε σχέση με τα χρόνια προβλήματα των Πτυχιούχων του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης οι οποίοι μετά και την αδικαιολόγητη κατάργηση των Τ.Ε.Ι βρίσκονται επί ξύλου κρεμάμενοι (αναμένοντας το τι θα αποφασίσουν οι γνωστές συντεχνίες και να εφαρμόσει πιστά η Κυβέρνηση βαδίζοντας στα χνάρια της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας!).»

Καλούμε την Κυβέρνηση, και ιδιαίτερα το Υπουργείο Παιδείας, να δείξει την ίδια ευαισθησία και τόλμη που επέδειξε στους αποφοίτους κολλεγίων, παρότι δεν ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, και, με ανάλογο θάρρος, να δώσει λύση στο χρόνιο πρόβλημα της επαγγελματικής κατοχύρωσης των χιλιάδων Μηχανικών Τ.Ε.Ι - Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., μέσω άμεσης νομοθετικής ρύθμισης, δεδομένου ότι υπάρχει έτοιμη σχετική πρόταση νόμου από την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, που εχει υιοθετηθεί από Βουλευτές και έχει κατατεθεί στη Βουλή, και όχι να ξαναβάλουν τους Πτυχιούχους Μηχανικούς σε ανούσιες περιπέτειες μέσω της γνωστής διαδικασίας των Προεδρικών διαταγμάτων σύμφωνα με το άρθρο 257 του ν. 4610/2019 (Σπίρτζη - Γαβρόγλου),η οποία έχει αποδειχθεί πολλάκις ατελέσφορη κατά το παρελθόν.

Γραφείο Τύπου Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

Επίκαιρα

  • Παρέμβαση Βουλευτών για τα εκκρεμή Επαγγελματικά Δικαιώματα Μηχανικών του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης

    Ερώτηση για  τους Υπουργούς Παιδείας και ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Νίκη  Κεραμέως και  Κ. Καραμανλή,   για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης  κατέθεσαν Επτά (7) Βουλευτές του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ. 

    Την Ερώτηση κατέθεσαν: ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής  Ομάδος του Κινήματος Αλλαγής , Β. Κεγκέρογλου (Ηρακλείου), η Υπεύθυνη του Κ.Τ.Ε Παιδείας Χαρά Κεφαλίδου (Δράμα), οι δυο Κοινοβουλευτικοί   Εκπρόσωποι:   Μιχ. Κατρίνης (Ηλείας) και Κ. Σκανδαλίδης (Α’ Αθήνας),   και οι  Βουλευτές Δ. Κωνσταντόπουλος  (Αιτωλ/νιας) και Δ. Μπιάγκης (Κέρκυρας) οι οποίοι μετέχουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρώην  Πρωθυπουργός  και βουλευτής Αχαΐας  Γ. Α. Παπανδρέου.

    Περισσότερα...  
  • Φτάνει πια με τους πειραματισμούς του Υπουργείου Παιδείας και την κοροϊδία των νέων ανθρώπων

    Αθήνα, 12-02-2021

    Με αφορμή τα δημοσιεύματα σχετικά με τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας, κας N. Κεραμέως, για την ίδρυση σχολών τριετούς φοίτησης εντός των Πανεπιστημίων, με ασαφές πλαίσιο και προοπτικές, επισημαίνουμε τα εξής:

    Η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στην αδικαιολόγητη, χωρίς μελέτες και τεκμηρίωση - σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας - κατάργηση συνολικά του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

    Η κατάργηση αυτή επέφερε ένα σημαντικό πλήγμα συνολικά στην τεχνολογική εκπαίδευση της χώρας.

    Περισσότερα...